FANDOM

Łazarz
Informacje ogólne
Rasa: Zieloniacy
Płeć: Mężczyzna
Zajęcie:
  • Policjant
  • Żołnierz
  • Charakter RPG: Chaotyczny dobry
    Występowanie w opowiadaniach
    Pierwsze pojawienie w: 13
    Status: nie żyje
    Twórca Wrathu

    Łazarz (Konrad) (ur. 26 listopada 2018., zm. 7 marca 2075) to jeden z głównych bohaterów opowiadania 13.

    HistoriaEdit

    Jako nastolatek, Konrad należał do subkultury emo. Ostatecznie został policjantem, ale podczas wojny postanowił dołączyć do wojska, by walczyć w obronie ojczyzny. Rosjanie zamknęli go w bazie wojskowej i zmuszali do pracy przy elektrowni atomowej w Suchorzowie. Wywarło to na niego tragiczny skutek. Choroba popromienna (na promieniowanie wystawił się już ponoć podczas wojny) nie zakończyła się jednak śmiercią, a po wyłysieniu i poparzeniu przechrzcił się na Łazarza, gdyż zmartwychwstał. Uratował go Szef podczas swojego pobytu w rosyjskiej bazie wojskowej. Zrobiło mu się żal biednego jeńca. Za złamanie zasad i uwolnienie Łazarza, został skazany na kilka lat, ale uciekł do Poznania. Łazarz tymczasem wrócił do Piotrkowa Trybunalskiego. Stan, w jakim zastał miasto, pozostawiał wiele do życzenia, ale odnalazł ocalałych, którzy okazali doświadczyć podobnego losu, choćby jeśli chodzi o ghulifikację. Jakiś czas później miał szczęście poznać Julię, której udało się uciec z tej samej bazy wiele lat później, ale wtedy już okupowanej przez mutantów, a nie przez Rosjan. Łazarz miał sobie za złe, że dał się złapać, chciał odegrać znaczącą rolę w wygranej Polski. Zieloniak ten dołącza się do drużyny Niemego, Rudej i Adama w Nekropolis, gdy nieudolnie stara się popełnić samobójstwo poprzez wpadnięcie pod koła nadjeżdżającego pojazdu. Ginie w miejscu, gdzie niegdyś pracował - Suchorzowie - zostaje zabity przez homunkulusa po próbie ataku z zaskoczenia miotaczem ognia.

    Jest jakieś bliższe uczucie między nim a Julią.

    WyglądEdit

    Ubrany był w starą, podartą przedwojenną kurtkę i dżinsy w podobnym stanie.

    CiekawostkiEdit

    Jego prawdziwe imię jest nawiązaniem do powieści Adama Mickiewicza Dziady. Potwierdzają to emocjonalność w młodym wieku, a później walka za ojczyznę.

    Nosi ze sobą tajemniczą torbę, której zawartość nigdy nie zostaje wyjawiona. Ponoć zamierza jej użyć w odpowiednim czasie, nie zdąży jednak, bo ginie.

    CytatyEdit

    A czy to istotne? Wszystko przemija. Imiona nie mają najmniejszego znaczenia.

    Odpowiedź na pytanie o imię świadcząca o jego nihilizmie

    Gdy podróżuję po tych pustkowiach, czuję się jak Dante, schodzący coraz niżej do coraz głębszych kręgów Piekła. Tylko zamiast kosy mam M4, a zamiast demonów, grzeszników i nieochrzczonych dzieci, mamy szeroko pojęte mutanty.

    Porównanie odnoszące się do "Boskiej Komedii" Dantego oraz gry "Dante's Inferno". Wynikają z tego główne zainteresowania Konrada za młodu, czyli literatura i gry komputerowe.

    Dziś nie ma miejsca na kulturę w naszym świecie. To niepraktyczne. Ale ci, co mieli nie zapomnieć, nie zapomnieli. I kiedy już świat zostanie odbudowany, spiszą dawne historie na nowo, by nie zostały zapomniane na zawsze.

    Łazarz o kulturze w postapokaliptycznym świecie

    Julia jest mi bliska. Z Adamem nie zdążyłem jeszcze się zapoznać. Grave sprawia wrażenie lidera grupy. Wydaje się zarywać do swojej rudej koleżanki, która chyba jest z tym w czarnych włosach. Mają obrączki, cóż. Trudno coś więcej o nich powiedzieć.

    Łazarz o swoich towarzyszach. Zupełnym przypadkiem są to jego ostatnie słowa. Z wypowiedzi wynika fakt braku zainteresowania nawet imionami pozostałych członków grupy, zanik bliskości i obniżenie wartości relacji międzyludzkich.