FANDOM

Żarnowiec
Informacje ogólne
Rasy:
  • Mutanty
  • Homunkulusy
  • Umiejscowienie: województwo pomorskie, powiat pucki, gmina Krokowa
    Założone: 700 lat p.n.e.
    Opuszczone: 2044
    Przyczyna opuszczenia: Wojna
    Aktualne informacje
    Przynależność:
  • Upadli
  • Mutanty
  • Informacje historyczne
    Słynni dawni zarządcy: Zero
    Ejz bloki-1-
    Żarnowiec
    to kaszubska wieś w województwie pomorskim, w powiecie puckim, w gminie Krokowa, na Wysoczyźnie Żarnowieckiej, w pobliżu Jeziora Żarnowieckiego, w otulinie Nadmorskiego Parku Krajobrazowego i przy drodze wojewódzkiej nr 213. Wieś jest siedzibą sołectwa Żarnowiec w którego skład wchodzi również miejscowość Porąb. W jej pobliżu znajduje się elektrownia szczytowo-pompowa. Na miejscu dawnej pobliskiej wsi Kartoszyno prowadzono do roku 1990 budowę pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej.

    Elektrownia Jądrowa Żarnowiec to polskie źródło energii atomowej budowane już w latach 1982 — 1990 w miejscu zlikwidowanej wsi Kartoszyno nad Jeziorem Żarnowieckim na północy Polski. Zmiana warunków ekonomicznych w Polsce po 1989 roku, a także długotrwałe protesty aktywistów i negatywny odbiór części społeczeństwa, który wzmógł się szczególnie po katastrofie w Czarnobylu, spowodowały, że prace zostały przerwane. Jednak w 2010 roku Żarnowiec został uznany za najlepsze miejsce do budowy takiej elektrowni, co poskutkowało planami wysuniętymi dziesięć lat do przodu i ich realizacją. W grudniu 2020 elektrownia została uruchomiona.

    Elektrownia pojawia się w opowiadaniach 13 i Nawałnica. Jest też o niej mowa w Nowej Erze. To tu jest prawdziwa siedziba frakcji Upadłych.