FANDOM

Abdullah Laballah
Informacje ogólne
Rasa: Człowiek
Płeć: Mężczyzna
Zajęcie:
  • Prezydent Santocka
  • Lider Upadłych
  • Przynależność: Upadli
    Charakter RPG: Neutralny dobry
    Występowanie w opowiadaniach
    Wspomniany w:
  • Kronika
  • Echa przeszłości
  • 13
  • Status: nie żyje
    Twórca
  • Morfeo
  • Wrathu
  • Abdullah Laballah (ar. عبد الله ل بالله, ur. ?, zm. lata 60. XXI wieku lub wcześniej) to postać wspomniana m.in. w opowiadaniu 13. Jego imię oznacza z arabskiego Sługę Allaha. Charyzmatyczny i wpływowy Arab, założyciel samozwańczej Autonomii Santocka w 2034, autor Księgi Życia (2036). Jego synem jest Ibrahim, a Asila wnuczką. Marionetka (choć sądził, że to prawdziwa przyjaźń) w ręku Zero, którego poznał podczas swojego pobytu w Niemczech. Miał wysokie poparcie wśród mniejszości narodowych i był na celowniku Kiboli. Dwóch Kiboli z Lubuskiego (którzy najprawdopodobniej wpadli na trop Upadłych) po próbie zamachu zostaje oskarżonych przez Abdullaha o bycie wrogami narodu i na mocy prawa santockiego zostają skazani na śmierć na krześle elektrycznym (niektóre przekazy głoszą, że zostali powieszeni - dezinformacja). Egzekucja była nadawana w telewizji. Społeczeństwo zaczyna obawiać się dyktatury, media uspokajają, że nie ma się czego obawiać. Abdullah polepsza swój wizerunek w Polsce za pomocą wpłacenia sporej sumy pieniędzy (5 mld zł) na zażegnanie konfliktu paliwowego w 2036. Ze strzępków informacji dowiadujemy się również m.in., że wykupił linię autobusową 128.

    Kwestia tego jak naprawdę zginął, pozostaje kwestią otwartą, nie zostało to opisane w żadnym opowiadaniu. Władzę po nim przejął jego syn, więc zgon musiał nastąpić w latach 60. XXI wieku lub wcześniej.

    Asila mówi, że przed śmiercią posłuchał płyty 13.

    Sama koncepcja postaci pojawiła się w głowach autorów na długo zanim został rzucony pomysł Projektu 13. Już mniej więcej w latach 2007-2008. Parę lat później Morfeo wspomniał o nim we wstępie Ech Przeszłości. Akcja opowiadania 13 toczyła się bliżej Santocka, więc Wrathu postanowił użyć tej postaci i rozwinąć jej wątek.