FANDOM

Bez celu
Autor:
  • Wrathu
  • Rorsarch (elementy)
  • Data premiery: 13 maja 2017
    Bohaterowie:
  • Adam
  • Anka
  • Piotr
  • Hubert
  • Franek
  • Jagoda
  • Ariel
  • Oliwia
  • Rorsarch
  • El Zapatilla
  • Ryszard
  • Robert
  • Dziesiąty
  • Miejsce akcji:
  • Toruń
  • Świecące Pustkowia
  • Piaseczno
  • Czas akcji: 5 lipca - 28 lipca 2080
    Ograniczenie wiekowe: 323-1-307-1-308-1-
    Poprzednie opowiadanie
    opowiadanie przewodnie
    Następne opowiadanie
    opowiadanie przewodnie

    "Bez celu" to opowiadanie autorstwa Wrathu, które jest bezpośrednią kontynuacją najistotniejszych opowiadań z poprzednich części projektu: 13, Trzynastki i Nowej Ery. Pojawiają się też bohaterowie z innych opowiadań: Ech przeszłości, Zobaczyć niebo, Łowcy maszyn i Szacunek dla starszych. Prace nad "Bez celu" zostały rozpoczęte jeszcze w 2012 roku przez Wrathu wspólnie z Rorsarchem (wówczas pod roboczą nazwą "Podróże: Adam)", ale Wrathu sam je skończył w 2017, wykorzystując również niepublikowane wcześniej notatki Rorsarcha.

    Fabuła Edit

    Grupa podróżników złożona z Adama, Piotra, Anki i Huberta zamierza udać się na wschód w poszukiwaniu legendarnego Rorsarcha. Pod Toruniem tracą samochód. Muszą znaleźć kierowcę i dobrze się zaopatrzyć, bo Świecące Pustkowia to jeden z bardziej niebezpiecznych rejonów powojennej Polski. Tam natykają się na najemnika Franka opiekującego się małą Jagodą. Zdobywają też dyktafon i zestaw kaset zawierających dziwne nagrania. Podczas swoich podróży wplątują się w konflikt między poszukującymi niektórych z nich Pancerniakami a Barbarzyńcami.

    Bohaterowie Edit

    W tym opowiadaniu występuje największa liczba bohaterów z różnych opowiadań, którzy często nawiązują do wydarzeń z przeszłości. Zdarza się również, że całkiem nowe postacie okazują się postaciami trzecioplanowymi ze starszych opowiadań.

    Nowi bohaterowie Edit

    Anka i Hubert należą do drużyny Piotra.

    Jagoda to całkiem nowa postać spokrewniona z osobami wspomnianymi w starszych opowiadaniach.

    Trzynastka Edit

    Ariel i Oliwia żyją razem w jednym z opuszczonych sklepów przy stacji benzynowej. Zostają też wspomniane losy Kapłana i Dziadka.

    Trylogia Rorsarcha Edit

    Rorsarch, główny bohater trylogii Cywilizacja / Zima / Nowa Era, jest osobą, której poszukują główni bohaterowie. Pojawia się także El Zapatilla wspomniany na końcu Nowej Ery.

    Łowca maszyn Edit

    Franek pojawił się już wcześniej jako najemnik opowiadający swoją historię Rorsarchowi w Cywilizacji. Pojawia się jako najemnik szukający drużyny w Toruniu. Opiekuje się Jagodą, choć nie jest jej ojcem.

    Echa przeszłości Edit

    Ryszard, Ain i Robert podróżują razem i trafiają do osady w Piasecznie.

    13 Edit

    Adam już wie mniej więcej, co się stało z Niemym, Rudą i Grave'm w Żarnowcu. Po dołączeniu do drużyny Piotra pod koniec 13 i ucieczce z baru w Radomiu pod koniec Nowej Ery, dzięki Kamilowi wie jedno: żeby znaleźć Rorsarcha, musi ruszyć na wschód, na Świecące Pustkowia i odnaleźć El Zapatillę. Myśl, że Pancerniacy poszukują go i uznali za niebezpiecznego zbiega, nie jest zbyt pokrzepiający.

    Szacunek dla starszych Edit

    Raszpula przybywa do Piaseczna z Nowego Wolina. Tam opowiada swoją historię bohaterom.

    Baner kwadratowy 13s Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły, które ukazały się już w opublikowanych dziełach.

    Bez celu IEdit

    Bez celu
    Część: 1
    Poprzednie opowiadanie
    Morele
    Następne opowiadanie
    Sid

    Grupa podróżników złożona z Adama, Piotra, Anki i Huberta zamierza udać się na wschód w poszukiwaniu legendarnego Rorsarcha. Pod Toruniem tracą samochód. Muszą znaleźć kierowcę i dobrze się zaopatrzyć, bo Świecące Pustkowia to jeden z bardziej niebezpiecznych rejonów powojennej Polski. Tam natykają się na najemnika Franka opiekującego się małą Jagodą. Zdobywają też dyktafon i zestaw kaset zawierających dziwne nagrania. Są podpisane "Sid" i "Między wymiarami". Odtwarzają pierwszą z nich podczas jazdy samochodem.

    Bez celu IIEdit

    Bez celu
    Część: 3
    Poprzednie opowiadanie
    Sid
    Następne opowiadanie
    Hipoteza Medei

    Podróżnicy natykają się na opuszczony sklep przy stacji benzynowej. Okazuje się zamieszkana przez Ariela i Oliwię. Rozmawiają, dzielą się doświadczeniem, wspominają dawne czasy i wznoszą toasty za poległych przyjaciół. Adam czyta na noc "Hipotezę Medei".

    Bez celu IIIEdit

    Bez celu
    Część: 5
    Poprzednie opowiadanie
    Hipoteza Medei
    Następne opowiadanie
    Między wymiarami

    Po porannym biegu Ariel pośpiesznie wraca do sklepu i informuje, że zauważył Pancerniaków kilka kilometrów dalej. Wszyscy szybko decydują się na ucieczkę samochodem w stronę Świecących Pustkowi. Po drodze natykają się na podstępne zmutowane stworzenia: mięsy i beksę, z którymi muszą stoczyć walkę. Gdy wszystko się uspokaja, włączają kolejną kasetę, "Między wymiarami".

    Bez celu IVEdit

    Bez celu
    Część: 7
    Poprzednie opowiadanie
    Między wymiarami
    Następne opowiadanie
    Szacunek dla starszych

    Samochód nagle się zatrzymuje, a wszyscy tracą świadomość. Po przebudzeniu znajdują się w osadzie w Piasecznie, gdzie przebywa grupa Telepatów, Mutantów, Zieloniaków i innych wyrzutków. Są tam również Rorsarch, El Zapatilla, Robert, Dziesiąty, Ryszard i Raszpula, która opowiada swoją historię o wygnaniu z Nowego Wolina. Hubert zostaje zdemaskowany jako szpieg Pancerniaków i ubezwłasnowolniony. Piotr ma pewne wątpliwości co do Rorsarcha i atakuje go.

    Bez celu VEdit

    Bez celu
    Część: 9
    Poprzednie opowiadanie
    Szacunek dla starszych

    Po przybyciu najeźdźcy ma miejsce Bitwa pod Piasecznem. Wiele osób ginie. Determinują się losy głównych bohaterów.