FANDOM

Bitwa pod Piasecznem
Czas trwania: 20.07.2080
Przyczyna: odkrycie lokalizacji Jagody Novac
Miejsce: Piaseczno
Wynik: teoretyczna wygrana Pancerniaków, ale ich cele nie zostały zrealizowane
Konsekwencje: duże straty po obu stronach, Jagoda Novac zostaje uratowana
Strony
Dowódcy i bohaterowie
nieokreśleni

Bitwa pod Piasecznem to bitwa, która odbywa się w opowiadaniu Bez celu (część V).

Po uzyskaniu danych odnośnie lokalizacji Jagody Novac, Pancerniacy, wraz ze Stigmata Mortis w swoich szeregach, przeszukują okolice zachodnich obrzeży Świecących Pustkowi i natrafiają na obóz wyrzutków. Dostają wyraźny rozkaz, by zabić wszystkich oprócz poszukiwanej, choć prawdopodobnie nie zdają sobie sprawy, że na miejscu znajdują się również inni poszukiwani, jak Rorsarch i Adam.
Baner kwadratowy 13s Uwaga! W dalszej części artykułu znajdują się szczegóły, które ukazały się już w opublikowanych dziełach.

Pierwsza fala Pancerniaków natyka się na opór ze strony Barbarzyńców pod dowództwem El Zapatilli i Mutantów pod dowództwem Roberta, Zieloniaków i jednego homunkulusa, Dziesiątego. Oprócz niego, wszyscy zostają zabici, a Pancerniacy, pomimo strat, przedostają się dalej, gdzie napotykają duży opór ze strony Telepatów. Pięciu do kilkunastu Pancerniaków zostaje zabitych przez Franka, zanim sam ginie, rozerwany granatem. El Zapatilla zabija przynajmniej jednego, ale ginie pod płonącym namiotem. Wśród ofiar są też niebiorący czynnego udziału w walce Ariel, Hubert i Raszpula, zastrzeleni.

Nie mogąc sobie poradzić z Dziesiątym i nie poradziwszy sobie z pojmaniem Jagody, która zostaje uratowana przez Rorsarcha, Adama, Ankę i Oliwię, Pancerniacy się wycofują.