FANDOM

Chemik
Wysokość: do kilkunastu cm w formie stałej
Waga: kilka kilogramów
Nastawienie: wrogie
Występowanie:  ???
Zagrożenie (0-5): 1-4
Szacowana populacja: prawdopodobnie niemożliwa do zbadania
Chemicy to specyficzne zmutowane formy życia, które są w stanie zmieniać swój stan skupienia.
  • postać ciekła - spotykana w umiarkowanych temperaturach. W znalezieniu żywicieli pomaga mu wygląd krystalicznie czystej wody. Gdy ktoś go wypije, czyni spustoszenie w jego organizmie i w ten sposób się pożywia.
  • postać gazowa - spotykana, gdy temperatura jest wysoka. Działa na podobnej zasadzie, co postać ciekła, ale trudniej go zauważyć i może się poruszać, co czyni go najbardziej niebezpieczną formą chemika. Jeśli podejrzewa się obecność chemika w jakimś miejscu, najlepiej jak najszybciej się od niego oddalić.
  • postać stała - spotykana jedynie w niskich temperaturach. Najmniej niebezpieczna forma chemika, powinien sobie z nią poradzić nawet mało doświadczony podróżnik.

Chemicy występują jedynie w grze Radiation.

- Chemik? No, ten to jest dopiero pierdolony cudak! Jak powstał, to nie mam zielonego pojęcia. Wątpię, by był to wynik ewolucji powojennej, wątpię też, by był to wynik eksperymentów. To jest zbyt... dziwaczne, by być dziełem natury i człowieka. Idziesz sobie przez pustkowia spragniony, patrzysz; kałuża. Woda jest w niej krystalicznie czysta. Tak, dobrze usłyszałeś KRYSTALICZNIE. Chemik to właśnie ta kałuża. Skurwysyn nie jest wielce niebezpieczny, chyba, że go wypijesz! Wtedy, to ulżyj sobie i najlepiej od razu palnij w łeb. Zrobi ci on z wnętrzności mielonkę, spacerując sobie po twoim krwiobiegu jak po chodniku. Ale to nic! To by było pół biedy. Skubany potrafi zmieniać swój stan skupienia. Tak - znów dobrze słyszałeś - stan skupienia! Gdy są upalne dni gnój zmienia się w chmurkę niewidocznego gazu, który spokojnie porusza się z wiatrem by potem zostać wciągnięty do nosa przez nic niespodziewającego się podróżnika. Jebany spryciarz. No, ale jeszcze jest przecież zima. Wtedy jest też śmieszniej - zmienia się w lód. Przyjmuje postać stałą. Może się wtedy nawet poruszać... Widzisz sobie małego kryształowego potworka, który jakby nigdy nic paraduje po lesie - możesz być pewien, że masz do czynienia z Chemikiem.

Podróżnik