FANDOM

Baner kwadratowy 13s
UWAGA
Ten artykuł ma związek z opowiadaniem Trąba Kasandry, którego status kanoniczny nie jest jednoznaczny, w związku z zakończeniem. Dopóki nie zostanie to wyjaśnione, informacje podane w tym artykule należy traktować z pewną dozą niepewności, co do ich wystąpienia w Uniwersum 13.
Kasandryści
Rys historyczny
Informacje ogólne
Typ frakcji: Wspólnota wyznaniowa
Obszar
  • Kraków, Nowa Huta
  • Aktualne relacje z innymi frakcjami
    W stanie wojny z: Kościół Siódmej Trąby
    Historyczne relacje z innymi frakcjami

    Kasandryści to wspólnota wyznaniowa, diametralnie różniąca się od Kościoła Siódmej Trąby.

    WierzeniaEdit

    Zanim powstał świat, jaki znają ludzie, Ciemność, dręczona od środka nieustanną, chaotyczną walką, starła się z Dobrem. Z niego wyłonili się archaniołowie, którzy starli się ze Złem. Pomimo zwycięstwa Dobra, Szatan, najpotężniejszy demon Ciemności, zwany też Jahwe, uwięził pokonane cząstki Światłości i stworzył dla nich więzienie - Ziemię. W nim jedynym sposobem na przetrwanie jest zabijanie innych i pożywianie się tym co z nich zostanie. Posłaniec Światłości, Chrystus, przybył na Ziemię, jednak jego nauki zostały zbrukane przez inne sekty. Kasandryści odrzucają grzech cielesny, gdyż materia jest Zła, więc cokolwiek się z nią stanie, jest Złe. Natomiast dusza, będąca Dobrem, nie może zostać skażona Złem. Przed przybyciem Tamtych, ludzie też byli niewolnikami, jednak nieświadomymi swego losu. Po przybyciu spadającej gwiazdy pojawili się Tamci, którzy wciąż ciemiężą ludzkość, jako sługi Szatana.

    Stopnie WolnościEdit

    Zgodnie z doktryną, po śmierci człowiek pozostaje we władzy demona i odradza się na świecie, jako kolejny materialny byt. Jednak może temu zapobiec, poznając trzy stopnie ku wolności. Pierwszy to świadomość boskości duszy człowieka, uwięzionej w materialnym ciele. Drugi to nagła śmierć, która zapobiega przechwyceniu duszy przez demona. Trzeci to spalenie ciała na stosie, gdyż ogień oczyszcza.

    Trąba KasandryEdit

    Wiedzący, przed Katastrofami, stworzyli projekt Kasandra, który miał oczyścić Ziemię. Umieścili go w Schronie, gdzie czeka na prawdziwie wierzącego Wiedzącego, który uruchomi projekt, co doprowadzi do eksplozji na całej Ziemi kilkuset bomb wodorowych, które spopielą świat i w ten sposób go oczyszczą.