FANDOM

Kretoświnia
Długość: kilkanaście - kilkadziesiąt cm
Waga: kilka kilogramów
Nastawienie: wrogie
Występowanie: Mazowsze
Zagrożenie (0-5): 1 - 2 (z wszczepem cybernetycznym)
Kretoświnie to chodzące na czterech łapach, świnie, z czarnym futrem, wielkim ryjem i małymi, czarnymi oczkami, wyglądającymi jak krecie. Jednak ich ryje miały rzędy ostrych kłów, zdolnych rozszarpać każde zwierzę czy mutanta w kilka chwil. Zwieńczeniem tego karykaturalnego stwora był krótki, kręcony ogonek. Sam stwór był niesamowicie ciężki i jedna szarża, jak zobaczył na własne oczy, potrafiła przebić prowizoryczny mur. Zwierzę jest nieco większe od zwykłego szczura, jednak jego mięso jest o wiele smaczniejsze. Chodzi na czterech łapach, jego skóra ma różowy odcień, i pysk świni, pozbawiony uszu. Obiekt badawczy nie wykazuje agresji, żyje około dwóch lat, podczas których ma dwa cykle rozrodcze. Potomstwo wykazuje te same cechy co rodzice, również jest płodne. Żywi się ziarnem i drobnymi owadami, co eliminuje potrzebę dostarczania mu przetworzonej żywności. Gdy posiadają wszczep cybernetyczny, nie przeszkadza im też surowe mięso pobratymców. Nie udało się ograniczyć agresji, zdarzają się przypadki walk pomiędzy przedstawicielami gatunku. Takie kretoświnie nie są również płodne. Mięso z nich jest bardzo smaczne, przewyższające jakością wieprzowinę. Kret nie jest mimo wszystko odpowiednim elementem składowym.

Za ich powstanie odpowiada Zgniatacz.

Występują w Cywilizacji.