FANDOM

Nowa Dżuma, Plaga, która ogarnęła kilka państw w XXI wieku. Sam zarazek jest zmodyfikowaną wersją bakterii, wywołującej zwykłą dżumę. Stworzony przez USA na początku stulecia, znalazł się nagle w roku 2018 w Kanadzie, a następnie pojawił się w Australii (2026) i Chinach (2038). Projektowany jako broń biologiczna, najprawdopodobniej wymknął się spod kontroli.

Rozprzestrzenianie się bakteriiEdit

2014Edit

  • 15-21 sierpnia: Pierwsze przypadki zachorowań na dżumę w Kanadzie, śmiertelność wynosi niemal 100%, zakażeni umierają w ciągu dwóch dni od wykrycia infekcji.
  • 23 sierpnia: Wojsko zamyka granice, budowane są płoty i umocnienia na granicy oraz ogłoszono zakaz wstępu do portów. Rozpoczyna się opracowywanie leku.

2020Edit

  • 17 września: Opracowano pierwszy skuteczny lek na tę chorobę, rozpoczyna się proces aplikowania go wszystkim zakażonym, jednocześnie powstaje szczepionka skierowana przeciw temu szczepowi.
  • 25 listopada: Szczepionka została stworzona, do 28 listopada zaszczepione zostaje 10% populacji Kanady.

2021Edit

  • 20 kwietnia: Otwierają się granice, Kanada ogłasza pokonanie epidemii i sprzedaje szczepionki innym krajom.

2026Edit

  • 11 marca: Pierwsze przypadki zachorowań w Australii, ogłoszona zostaje kwarantanna kontynentalna.

2027Edit

  • Styczeń: Zarówno szczepionka jak i kanadyjskie leki pozostają nieskuteczne w walce z australijskim zarazkiem.

2029Edit

  • Grudzień: Ostatni ludzie w Australii umierają, kontynent staje się opustoszały, Chiny ogłaszają jego aneksję.

2033Edit

  • Lipiec: Aby ostatecznie odkazić kontynent, Chiny bombardują go głowicami nuklearnymi, wirusobójczymi i bakteriobójczymi. Taki koktajl doprowadza do powstania nowych gatunków zwierząt i roślin.

2037Edit

  • Październik: Chińskie wojsko ląduje w Australii, zostają zmasakrowane przez nieprzyjazną faunę i florę.
  • Listopad: Świat obiegają zdjęcia Franka Westa, który uciekł z otoczonej Australii, z fotografiami nowych gatunków. Rozważa się laserowe uderzenie z orbity, aby zniszczyć wrogie gatunki.
  • 2 grudnia: Australia zostaje ponownie zbombardowana, POG do tego spopiela jej powierzchnię GeoDefem, wirus jednak pozostaje na świecie w organizmach kilku chińskich żołnierzy, którzy przywożą go do Chin. Ostatnie gatunki osobliwej fauny i flory trafiają do Chin, gdzie w wyniku ataku ekologów na placówkę, żądających wypuszczenia tych osobników, zostają zastrzelona bądź spalone, razem z ekologami.

2038Edit

  • 12 lipca: Pierwsze przypadki zachorowań w pięciu miejscach w Chinach, natychmiast ogłoszona zostaje kwarantanna a miejscowa ludność jest zabijana, aby nie dopuścić do rozprzestrzenienia się plagi.

2039Edit

  • 23 czerwca: Zagrożenie ze strony Nowej Dżumy zostaje ostatecznie zażegnane, kosztem pół miliarda chińskich obywateli.

2041Edit

  • 1 lipca: Odtajnione zostają akta dotyczące prac Amerykanów nad tym zarazkiem, wskazujące, iż była to broń biologiczna a nie naturalna mutacja, jak podejrzewano.