FANDOM

Pająk (wielki)
Waga: kilkadziesiąt kilogramów
Nastawienie: wrogie
Występowanie: lasy
Zagrożenie (0-5): 3, trujące
Gigantyczny, porośnięty czarną szczeciną pająk, wbił swoje przednie odnóża w grunt, gdzie przed chwilą jeszcze stał Rorsarch. Zaparł się pozostałymi odnóżami i wyjął przednie z gruntu, w międzyczasie z jego otworu gębowego wyleciała porcja jakieś jasnozielonej substancji. Celny strzał pozbawił zmutowanego pajęczaka kilku par oczu, jednak pozostałe dziesięć wciąż spoglądało na strzelca. Nienaturalnie szybko zaczął podążać w stronę Rorsarcha, który uciekał i starał się znaleźć jakieś dogodne miejsce do kolejnego strzału. Jednak konary w lesie stały po stronie przerośniętego pająka i jeden z nich stał się przyczyną upadku uciekiniera. Rorsarch przetoczył się w bok, widząc wielkie odnóża, usiłujące wbić się w jego ciało, jednocześnie oddał kilka strzałów w pozostałe pary oczu. Spowodowało to wytrysk jasnozielonej substancji, która nie okazała się żrąca, jednak była zapewne paraliżująca. Wykorzystując moment skonfundowania pajęczaka, który nie dość, że musiał wyciągać swoje odnóża z leśnego poszycia, to jeszcze stracił oczy, wstał szybko i zdjął karabin z pleców. Snajperka była na szczęście w stanie przestrzelić się przez osłonę, ukrytą pod gęstą szczeciną. Dwa strzały przewierciły pająka na wylot, on sam postanowił osobiście wspomóc program użyźniania gleb leśnych. Szybka sekcja wykazała, że najprawdopodobniej chitynowy pancerz, ukryty pod owłosieniem, stanowił doskonałą obronę przed kulami, których też się kilka znalazło. Odwłok najprawdopodobniej był przystosowany do produkcji sieci, której kilkanaście mocnych nitek dało się zauważyć na ostatniej parze odnóży.