FANDOM

Santocko
Informacje ogólne
Populacja: Kilkaset
Rasy: Ludzie
Umiejscowienie: województwo lubuskie, powiat gorzowski, gmina Kłodawa
Założone: XX wiek
Aktualne informacje
Zarządca: Ibrahim Laballah
Informacje historyczne
Słynni dawni zarządcy: Abdullah Laballah
Santocko to wieś na północ od Gorzowa. W 2034 stają się samozwańczą Autonomią Santocka.

Wieś zamieszkana jest przez Arabów przesiedlonych z Niemiec. W latach 70. XXI wieku miejscowość pozostaj jedną z niewielu, które prawie nie odczuły upływu czasu. Znajduje się tu meczet i ratusz. Dominują bliskowschodnie motywy.

Poświęcony miastu miał być utwór Morfea Something about Santocko, jednak ostatecznie nie został opublikowany.

RatuszEdit

Wcale niemały budynek, łączący w sobie elementy architektury zarówno wschodniej, jak i zachodniej, bardziej nowoczesnej. Nie widzieli jeszcze czegoś takiego. Sprawiał wrażenie nietrwałego, musiał więc zostać wybudowany już po wojnie. Wiele szklanych okien. We wnętrzu pracowali bądź obijali się urzędnicy. Jadąc do góry dało się dostrzec piękne malowidła naścienne przedstawiające głównie zwierzęta, modlących się mężczyzn, często umiejscowionych w bogatych ogrodach. Motywy roślinne przeważały, gdzie niegdzie dało się zauważyć zaskakujące abstrakcyjne motywy geometryczne. Z początku postacie wyglądały prymitywnie, im wyżej się jednak jechało, tym były bardziej realistyczne. Na siódmym piętrze znajdowała się sala Ibrahima. W islamie liczba siedem miała szczególne znaczenie. Pielgrzymi musieli obejść siedem razy Kaabę w Mekce, siedmiokrotnie wykrzykując słowa chwalące Allaha i trzykrotnie obrzucić Szatana siedmioma kamieniami. Mieli też siedem niebios, siedem piekieł, siedem grzechów głównych i siedem aspektów Koranu. Jeśli malowidła po drodze tutaj nazwać pięknymi, to trudno znaleźć odpowiednie słowo na te, które znajdowały się wewnątrz sali. Oślepiająca prawie białość biła ze ścian, na których subtelnie wymalowano idealne kształty. Ibrahima chroniło siedmiu strażników.