FANDOM

Utopiec
Wysokość: taka, jak u człowieka
Waga: kilkadziesiąt kilogramów
Nastawienie: wrogie
Występowanie: wszelkie jeziora i zbiorniki wodne, szczególnie na północy Polskich Pustkowi
Zagrożenie (0-5): 3
Cechy szczególne: puste, białe oczy; skrzela; wychudzone ciała
Szacowana populacja: liczna
Utopce byli kiedyś ludźmi, jednak odmieniłą ich napromieniowana woda, która teraz stała się ich domem. Ich zmarnowane, do przesady szczupłe ciała i okrywające je zgniłe od wilgoci szmaty w połączeniu z pustymi gałkami ocznymi przywołują na myśl zombie. Są w stanie używać prostej broni. Żywią się głównie błotniakami.

Pojawiają się w opowiadaniu 13, Nowej Erze i Radiation. W jakiś sposób udało im się wykształcić skrzela. Wyglądają niemalże jak zombie, wychodząc z wody często mają na sobie jakieś glony czy jakieś wodne żyjątka, które ich podjadają. Nie muszę dodawać, że mózg dawno im się roztopił. Trudno to nazwać życiem. Aczkolwiek podobno z niektórymi da się nawet pogadać, ale raczej wątpię, byś miał taką okazję, zanim nie wbiją ci jakiejś dzidy w brzuch.

Grave

ParszywceEdit

Utopiec
Inne nazwy: Parszywiec
Wysokość: taka, jak u człowieka
Waga: kilkadziesiąt kilogramów
Nastawienie: wrogie
Zagrożenie (0-5): 4, trujące
Cechy szczególne: puste, białe oczy; skrzela; wykształcony odwłok; tępe pazury zamiast paznokci
Szacowana populacja: kilka tysięcy
Parszywce to bardziej niebezpieczna odmiana utopców. Przestały przypominać ludzi. Wykształciły sobie odwłok, a paznokcie zmienił się w tępe pazury. Kontakt z nimi jest bardzo niebezpieczny, gdyż są nosicielami wielu groźnych chorób. Występują w grze Radiation.

Te obrzydliwe mutanty można spotkać na moczarach i w pobliżu jezior. Poruszają się za pomocą dwóch, uzbrojonych w krótkie, tępe pazury, kończyn przednich, ciągnąc za sobą swój ohydny odwłok. Nie są zbyt szybkie, zasadniczo nie jest też zbyt trudno je ubić. Chyba, że dasz im się ugryźć albo podrapać. Parszywce są żyjącą encyklopedią wszystkich chorób, jakie ludzkość zna, znała, albo dopiero pozna. Więc jeśli nie masz przy sobie działki antytoksyn albo porządnego karabinu – nie chodź kąpać się w jeziorze.

Podróżnik