FANDOM

Zero
Informacje ogólne
Rasa:
  • Człowiek (przed (13)
  • Homunkulus (13)
  • Płeć: Mężczyzna
    Zajęcie:
  • Nauczyciel w Turcji
  • Opiekun domu dziecka
    w Wielkiej Brytanii
  • Lobbysta w Niemczech
  • Biznesmen w Polsce
  • Protetyk
  • Genetyk
  • Lider Upadłych
  • Wódz mutantów
  • Przynależność: Upadli
    Charakter RPG: Praworządny zły
    Występowanie w opowiadaniach
    Pierwsze pojawienie w: 13
    Pojawia się w: Podróże: Doktor Steinman
    Wspomniany w:
  • Zima
  • Nowa Era
  • Status: nie żyje
    Umiera w: 13
    Twórca Wrathu
    Postać rozwijali: Rorsarch

    Zero (także Fallen 0) (ur. 20 kwietnia 1960, zm. 13 marca 2075) to przywódca Upadłych i wódz mutantów przebywający w elektrowni atomowej w Żarnowcu. Pochodzi z opowiadania 13. Jest to najdłużej żyjąca postać w całym uniwersum 13 (115 lat), co jest skutkiem tego, że zmienił swoje ciało w homunkulusa. Wzorowany po części na Mistrzu z Fallouta. Obok Steinmana i Zgniatacza jeden z najtęższych umysłów przedwojennej Polski (rozmowa z nimi została ukazana w opowiadaniu Podróże: Doktor Steinman. To on, wzorując się na średniowiecznych alchemikach i nietzscheańskiej idei nadczłowieka stworzył nową rasę - homunkulusy, którymi planuje zastąpić rodzaj ludzki, który jest nieidealny. Wierzy w brak równości społecznej i potrzebę takiego stanu rzeczy. Realizację swoich planów opiera na genetyce i protetyce. Także on jest ukrywającym się założycielem frakcji Upadłych, Abdullah był jedynie jego marionetką, przekazywał także jego dotacje. Sfinansował m.in. badania Doktora Steinmana i Zgniatacza oraz próbował spłacić kryzys paliwowy. Ma pewien związek z Projektem 0.

    Przed 13Edit

    Pomimo wielu wskazówek o samej postaci wiemy niewiele - nie znamy jego prawdziwego nazwiska, a jedynie pseudonim i nick z forum Upadłych. Wiadomo, że urodził się jeszcze w XX wieku (wspomina Niememu, że w latach dziewięćdziesiątych pracował w sierocińcu w Wielkiej Brytanii - jest to odwołanie do fanfica z uniwersum Death Note "Wammy's House", gdzie jak okazało się podczas pisania 13, przypadkiem występuje postać o imieniu Zero). Potem dowiadujemy się, że pomagał niemieckim politykom - był lobbystą. W Niemczech poznał Araba Abdullaha Laballaha, który, podobnie jak Zero, zauważył, że źródłem niezgody na świecie jest religia. Utworzyli elitarną frakcję Upadłych i postanowili zadziałać na ludzi na wielu płaszczyznach. Została wydana Księga Życia, powstało forum Upadłych. Ma wykształcenie z zakresu pedagogiki, ekonomii i medycyny (protetyka, genetyka). Obszerna wiedza, długie życie i praca w różnych zakątkach Europy pozwoliła mu zdobyć majestatyczny majątek.

    Projekt 0Edit

    Zero zajmował się tu kwestią genetyczną. Prowadził badania nad modyfikacją genomu ludzkiego, by ulepszyć ludzką zdolność regeneracji. Miałoby to nieocenione zadanie w medycynie, ale również w wojskowości. Nie wszystko jednak szło po jego myśli i przyczynił się do powstania Zieloniaków i Upiorów. Ponieważ nie mógł się zgodzić ze współpracownikami, Doktorem Steinmanem i Zgniataczem, kontynuował badania na własną rękę i w ukryciu. Jego ostatecznym dziełem życia są Homunkulusy, łączące najlepsze cechy wszystkich ras. Eksperymentował też na zwierzętach, tworząc m.in. kretoświnie, mantykory i minotaury.

    13Edit

    W 2075 dokonuje transakcji z rodziną Vinazzini. W zamian za dużą sumę pieniędzy przeznaczoną na odbudowę Poznania, zostaną mu udostępnione wybitne, według niego, jednostki, tj. Niemy, Ruda (13), Grave i Adam. Zostają wysłani przez mafię do bazy mutantów w Suchorzowie pod pretekstem oczyszczenia terenu i przygotowania bazy wypadowej. Giną tam nowi towarzysze (Łazarz i Julia), a Adam zostaje ranny. Niemy, Ruda i Grave zostają zmuszeni przez Dwunastego do wyruszenia do elektrowni atomowej w Żarnowcu, gdzie czeka na nich Zero i wyjaśnia, co się stało i jaki ma cel. Zostaje postrzelony pistoletem strzałkowym przez Rudą pociskiem z kwasem. Ma zamiar przerobić ich na homunkulusy. Wystawia do walki na arenie Niemego i Grave'a, przy czym ten drugi ginie. W rozwoju wydarzeń Niemy strzela do Zera pistoletem Gaussa, a dzięki kwasowi, który wyżarł umocnienia w szkielecie Zera, Niemy ma ułatwione zadanie. Ruda dokończyła dzieło, oddając kilka strzałów pistoletem strzałkowym, kończąc pociskiem z wbudowanym mięsem.

    Podsumowując, Zero ginie w wieku 115 lat zabity przez Niemego i Rudą, a jego ciało zostaje ostatecznie zniszczone w spowodowanym przez Niemego wybuchu elektrowni.

    MuzycznieEdit

    Na albumie 13 poświęcony jest mu utwór 0.

    Cytaty
    Edit

    Widzicie panowie, przyświeca nam ten sam cel – człowiek idealny. Wszyscy dobrze wiemy, że ten świat kiedyś zginie, on po prostu do tego dąży. I kto wtedy dokona dzieła odbudowy świata? Człowiek, który sam sprowadził na niego zagładę? Nie, potrzebni będą Prometeuszowie, którzy zaniosą na nowo ogień, którzy nie będą chować się po jaskiniach i norach tylko ich zastąpią, jako nowy gatunek.

    O potrzebie stworzenia nowego gatunku do Doktora Steinmana i Zgniatacza

    Będą bardziej ludzcy niż ludzie.

    O homunkulusach

    Człowiek jest tym, co pokonane być powinno.

    Cytat Fryderyka Nietzschego, którym podsumowuje swój cel

    Bóg to idea. Potrzebna idea. Idea, o którą można się kłócić, ale która może być również pretekstem do zjednoczenia wszystkich. W tych czasach to jeszcze trudniejsze, ludzie raczej myślą, że Bóg ich opuścił, porzucił, zostawił, rozumiesz.

    O Bogu

    Źródłem niezgody jest religia. Po co kłócić się o to, skoro najpewniej i tak wszyscy czczą tego samego boga, tylko na różne sposoby? Nie można powiedzieć, że jedna religia jest lepsza od drugiej. Wszystkie są równe. I dlatego powinny były stać się jednością.

    O ekumeniźmie religijnym

    Ja chciałem... uch... tylko idealnego świata... Nie zrobisz... Odłóż to, porozmawiajmy na spokojnie... Wiesz, że to się nie dzieje naprawdę, proszę, odłóż to...

    Ostatnie słowa